.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اسپوتنیک و سینوفارم در راه هستند
واکسن‌های سینوفارم و اسپوتنیک تا هفته آینده تامین و تزریق آن به سرعت آغاز می‌شوند.

به گزارش شمال نیوز، دکتر قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون در استان تزریق شده است، گفت: ۴۰ درصد مازندرانی‌های بالای ۱۸ سال حداقل یک نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

او افزود: تأمین واکسن کشور تابع واردات و تولیدات داخلی است و مازندران نیز همانند همه استان‌ها برای دریافت واکسن سهمیه‌ای دارد و تابع سیاست‌های وزارت بهداشت است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص کمبود واکسن‌های اسپوتنیک و سینوفارم در استان گفت: واکسن اسپوتنیک تا هفته آینده تأمین و در صورت نبود این واکسن جایگزین آن اعلام می‌شود.

دکتر قاسم اویس ادامه داد: محموله واکسن سینوفارم نیز هفته آینده وارد استان می‌شود و ابتدا افرادی به که نوبت دوم دریافت این واکسن را دارند تزریق می‌شود.

او با بیان اینکه تأخیر نوبت دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک تا ۶ ماه مشکلی ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: یکی از دلایلی که مازندران در تأمین واکسن نوبت دوم با مشکل مواجه شده بالا بودن میزان واکسیناسیون است بگونه‌ای که ۳۵ درصد گروه هدف در مازندران حداقل یک نوبت واکسن دریافت کردند که این آمار درکشور ۲۵ درصد است.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.